Reebok lanceert nieuw loyaliteitsprogramma met klant als ambassadeur

AMSTERDAM, 9 april 2019 11:58 | Tessa van Glabbeek

Sportlabel Reebok introduceert een nieuw loyaliteitsprogramma waarbij klanten worden ingezet als ambassadeurs en beloond worden voor interactie met het merk.

Reebok maakt via het loyaliteitsprogramma Unlocked klanten ambassadeurs van het merk. Het belangrijkste? Sociale interactie tussen klanten en Reebok. Door kleding en schoenen te kopen kunnen er loyaliteitspunten verdiend worden, maar daar stopt het niet: “Unlocked gaat in wezen om klantwaarden, het beloont onze klanten voor interactie met ons merk”, aldus Global Head of Digital, Matt Blonder tegen Customerfirst. De punten die klanten hiermee verdienen kunnen ingeleverd worden voor toegang tot evenementen, trainingsessies en overige persoonlijke aanbiedingen.

Gegevens

Klanten moeten een profiel aanmaken, wat Reebok een hoop gegevens laat verzamelen. Daartegenover staat dat klanten de mogelijkheid krijgen om beloningspunten op te bouwen. Dit kunnen ze doen door producten te beoordelen, ervaringen op social media platforms te plaatsen en hun belevenissen te delen over bepaalde evenementen. Op deze manier worden klanten influencers, aldus Reebok.

Klantloyaliteit

Het voornaamste doel van de strategie is klantloyaliteit op basis van ambassadeurschap. Daarnaast speelt Reebok in op de trend dat mensen veel overhebben voor een gevoel van luxe. Hiermee kan Reebok klantdata vergaren. Blonder: “Door beloningen uit te reiken op basis van ervaringen en informatie over individuele levensstijlen, worden klanten geprikkeld om gegevens te delen. Dat werkt veel beter dan kortingsbonnen die merken traditioneel inzetten.”