RTL Ventures neemt minderheidsbelang in Travelbags

Amsterdam, 11 juni 2018 12:02 | Tessa Bentvelsen

De Nederlandse tassen- en kofferspecialist Travelbags heeft een investeringsovereenkomst afgesloten met RTL Ventures voor de verdere groei van het bedrijf.

Travelbags wil doorgroeien in Nederland en België en het concept uitrollen naar omliggende landen. De Nederlandse tassen- en kofferspecialist startte daarom in 2016 met tv-reclames bij RTL, maar vanaf dit jaar wordt de samenwerking tussen de twee partijen nog een stuk hechter. RTL Ventures neemt namelijk een minderheidsbelang in Travelbags. “Door de verbinding te zoeken met onze merken op het gebied van fashion, lifestyle en reizen, willen we een extra boost geven aan de groei van het bedrijf”, vertelt Vincent Pieterson, investment director bij RTL, in een persbericht. “Daarnaast zetten we ons netwerk binnen RTL Group in om Travelbags te helpen bij de verdere internationale uitrol.”

Gerjan Horstra, eigenaar van Travelbags: “In 2016 zijn wij in contact gekomen met RTL en hebben we direct gemerkt dat tv een krachtig medium is om veel mensen te bereiken. Het heeft bijgedragen aan een significante stijging van onze naamsbekendheid en (in)directe sales.”


Travelbags

Jannie Horstra opent in 2007 een speciaalzaak in tassen en koffers in het centrum van Hardenberg. Door het grote succes besluit de familie een jaar later om Travelbags.nl in het leven te roepen. Vandaag de dag is het bedrijf één van de grootste online koffer- en tassenspecialisten van Nederland en België. Ook offline wil Travelbags meer aanwezig zijn. Eind 2017 opent het bedrijf haar derde fysieke winkel in Groningen. “We willen actiever worden in de fysieke markt en online en offline met elkaar verbinden.”

Travelbags biedt meer dan 15.000 artikelen van 130 merken, als Samsonite, Eastpak, The North Face, Cowboysbag, Guess, Castelijn & Beerens en Michael Kors.