Online modemarktplaats Rebelle neemt concurrent The 2nd Edit over

Amsterdam, 11 juni 2018 11:42 | Tessa Bentvelsen

Rebelle.com, de online marktplaats voor tweedehands designerkleding en -schoenen, heeft de activiteiten van haar Scandinavische concurrent The 2nd Edit overgenomen.

Rebelle.com wil haar positie als belangrijke online marktplaats voor tweedehands designerkleding en -schoenen binnen Europa versterken. Daarom heeft het bedrijf haar Scandinavische concurrent The 2nd Edit overgenomen. Alle activiteiten van The 2nd Edit worden voortgezet onder Rebelle.

“De Scandinavische tweedehandsmarkt groeit sterk, dus The 2nd Edit past uitstekend om onze positie in dat gebied te versterken”, vertelt Cécile Wickmann, oprichter en ceo van Rebelle, in een persbericht. “Met The 2nd Edit zijn we niet alleen een sterk nieuw klantenbestand rijker, maar ook een enorme selectie aan exclusieve designerschatten. We kijken ernaar uit om ons portfolio uit te breiden met een groot aantal stukken van Scandinavische merken, zoals Ganni, Acne of Baum und Pferdgarten, waar een sterke vraag naar is in andere Europese landen.”


Geen twijfel

The 2nd Edit wordt in 2015 opgericht door de Deense ondernemer Christian Tost. Hij laat in het persbericht weten geen seconde te hebben getwijfeld over de overname: “Hoewel we een lange weg hebben afgelegd, zien we de fusie met Rebelle als een geweldige kans om onze klanten meer producten van internationale luxe merken als Chanel, Gucci en Louis Vuitton aan te bieden. Met de integratie van ons platform bij Rebelle profiteren klanten van een breder productenpakket en een veel groter bereik.”

Rebelle.com

Rebelle wordt in 2013 gelanceerd door de Duitsers Cécile Wickmann en Max Schönemann. Op de website kunnen klanten tweedehands designerkleding en -schoenen kopen en verkopen. Meer dan 100.000 geselecteerde designeritems van merken zoals Hermès, Chanel en Louis Vuitton zijn beschikbaar op de website met meer dan een miljoen unieke bezoekers per maand. Vandaag de dag is Rebelle actief in 29 landen en komt 60 procent van de transacties van buiten het thuisland. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in Hamburg en heeft ongeveer 100 mensen in dienst.