Omzetgroei voor Pentland Group in 2013

AMSTERDAM, 26 juni 2014 08:00 | Geraldien Prud'homme

Het Britse outdoor-, sport- en modebedrijf Pentland Group heeft in het boekjaar 2013 een omzet van 2,37 miljard euro behaald. Dit is een groei van 10 procent.

De winst voor belastingen steeg met 36 procent tot 106 miljoen euro. De omzet van de merkendivisie, die onder andere bestaat uit het sneakermerk Kangaroos en de mondiale schoenenlicentie van Lacoste en Ted Baker, met 11 procent tot 737 miljoen euro. Volgens het bedrijf was deze stijging vooral het gevolg van een positieve ontwikkeling in China, Rusland, Brazilië en Turkije.

Daarnaast bezit de Pentland Group een belang van 57 procent in de sportwinkelketen JD Sports, met 800 outdoor-, sport- en modewinkels in Europa. Daar groeide de omzet met 9 procent tot 1,6 miljard euro.

Reebok
Pentland werd in 1932 als groothandel opgericht in Liverpool. Een mijlpaal in de ontwikkeling van het bedrijf was de overname van Reebok in 1981 voor 77.500 dollar. Pentland verkocht het sportmerk in 1991 voor 77 miljoen dollar.

Lees ook: Kangaroos-licentie verlengd