Nu in Schoenvisie #1: Dungelmann, cybersecurity en de vernieuwde trendspecial (winter 2019-2020)

Amsterdam, 29 januari 2019 08:30 | Wilke Wittebrood

De eerste Schoenvisie van 2019 is verschenen! Met in deze editie een groot interview met Loes Lieste-Van de Velde van Dungelmann, persoonlijke vragen aan Ilse Jacobsen en handvatten over hoe je jouw webshop cybercrime-proof maakt. En voor extra inspiratie: 7 pagina’s schoenentrends, die voor het nieuwe jaar een frisse make-over hebben gekregen. Veel leesplezier!

Loes Lieste-Van de Velde: ‘We onderzoeken doorlopend waar de klant behoefte aan heeft’

Na het plotselinge overlijden van haar vader Geert van de Velde kwam dochter Loes Lieste-Van de Velde (27) aan het roer bij Dungelmann Schoenen. Onder haar leiding maakte het familiebedrijf in korte tijd grote stappen. Hoe ziet ze de toekomst van de schoenenketen, en van de schoenenbranche in het algemeen?

Lees ook: Binnenkijken bij de vernieuwde flagshipstore van Dungelmann: 'Ik wil naar de klant toe'

Marktcijfers: online bestel- en retourgedrag

Online kleding en schoenen bestellen, blijft populair. Uit onderzoek van pakketbezorger DPD blijkt dat over het jaar 2017 respectievelijk 60 en 39 procent van de Nederlanders kleding en schoenen op internet kocht. Maar hoeveel procent van die pakketjes worden daadwerkelijk gehouden?

7 pagina’s trends: herfst-winter 2019-2020

De trendpagina’s zijn voorzien van een prachtige nieuwe look. Vele seizoenen signaleerde Bea de Roo voor Schoenvisie de vrouwenmodetrends. Na een samenwerking van bijna 30 jaar heeft zij in 2018 afscheid genomen. Nu is het de beurt aan trendforecaster Jan Agelink en hij beperkt zich niet tot vrouwenschoenen. In de nieuwe Schoenvisie drie uniseksthema’s en voor vrouwen het thema Soft Bigfoot.

Lees ook: Bea de Roo stopt als trendwatcher voor Schoenvisie: een terugblik op 45 jaar in de schoenen [interview]

Vandaag op de redactie, morgen bij jullie in de brievenbus: de eerste #Schoenvisie van het nieuwe jaar! Met in deze editie o.a. een groot interview met Loes Lieste-Van de Velde van Dungelmann, een persoonlijk gesprek met Ilse Jacobsen en een bezoek aan Arts & Evoi Schoenmode in Boxmeer. Verder stellen we je voor aan Tewodros Dechase van het inspirerende Nederlands-Ethiopische schoenenmerk TDleatherboots. Naast verhalen van collega's vind je in dit nummer ook een groot artikel over digitale veiligheid en voor extra inspiratie: 7 pagina's schoenentrends voor herfst-winter 2019-2020 van onze gerenommeerde trendforecaster Jan Agelink, die voor het nieuwe jaar een frisse en prikkelende make-over hebben gekregen. Veel leesplezier! 👠 #schoenvisiemagazine

Een bericht gedeeld door Schoenvisie (@schoenvisie) op

Even afrekenen bij Arts & Evoi Schoenmode in Boxmeer

Voor de winkelreportage waren we dit keer te gast bij Arts & Evoi Schoenmode, met vestigingen in Boxmeer en Venray. We spraken eigenaar Henk Gieben over het belang van vernieuwing, de niet aflatende zoektocht naar bijzondere merken en het schitterende instagram-account van zijn winkel (kijk zelf maar!).

Achtergrond: is jouw webshop bestand tegen hackers?

Het midden- en kleinbedrijf staat nog nauwelijks stil bij zijn digitale veiligheid. Cybercriminelen slaan dan ook in toenemende mate hun slag bij kleine ondernemers. Wat moet je doen om te voorkomen dat je website of webshop gehackt wordt – met alle financiële gevolgen van dien?

Vakidioot Ilse Jacobsen: ‘Ik ben absoluut een offline shopper’

Vanuit het Deense Hornbæk runt Ilse Jacobsen haar gelijknamige ‘lifestyle universe’: een schoenen- en modemerk, beauty- en wellnesslijn, bloemenwinkels en een wellnessresort. Wie is de vrouw die schuilgaat achter dit succes?

Nieuw Gezicht: Tewodros Dechase van TDleatherboots

Tijdens een verblijf in de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba spotte Tewodros Dechase een man op ‘geweldige’ custommade laarzen. Onder de naam TDleatherboots introduceert hij de schoenen in Nederland. “Ik wil iets teruggeven aan de Ethiopische gemeenschap.” Hoe doet hij dat?


Als eerste op de hoogte zijn van nieuws over retailers en leveranciers, ontwikkelingen in de markt en actuele trends? Met het Schoenvisie Totaal-abonnement ontvang je 9 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de schoenenbranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendforecasters, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag. Nog geen abonnee? Bekijk hier de mogelijkheden.