Nolten opent een Belgische webshop

AMSTERDAM, 13 december 2018 16:00 | Tessa van Glabbeek

Schoenenretailer Nolten lanceerde begin december haar Belgische webshop. De keten start met de online verkoop volledig gefocust op de Vlaamse klant en gaat met haar jarenlange expertise de concurrentie aan op de Belgische e-commercemarkt.

Beeld: Nolten

Voorheen was het voor Belgische klanten al mogelijk om via de Nederlandse website te bestellen, maar vanaf nu is het ook mogelijk om via nolten.be een bestelling te plaatsen. Dat vertelt het schoenenbedrijf in een persbericht. Bij besteding vanaf 50 euro betaald de Belgische klant geen verzendkosten en ruilen of retourneren is gratis. In de webshop worden merken verkocht als Floris van Bommel, Sendra, Nubikk en Tommy Hilfiger.

E-commerce manager Danny Bakker vertelde Schoenvisie een maand geleden al over de lancering van de Belgische webshop. Toen liet hij weten dat er onder meer betaalmethoden toegevoegd werden die bij onze Zuiderburen populair zijn.

De familie Nolten opende in 1973 hun eerste schoenenwinkel, destijds het kleinste winkeltje van Den Haag. Nu, 45 jaar later, heeft Nolten Schoenen elf winkels en een webshop. Het bedrijf is uitgegroeid tot een van Nederlands grootste schoenenwinkels in het luxe segment. Schoenvisie’s mysteryshopper bezocht onlangs de (Nederlandse) webshop, waarvan de resultaten te lezen zijn in de laatste Schoenvisie.