Nike lanceert sneakerabonnement voor kinderen

AMSTERDAM, 13 augustus 2019 20:32 | Tessa van Glabbeek

Sportlabel Nike heeft een nieuwe abonnementsformule ontwikkeld voor kinderschoenen. Voorlopig is het alleen in de Verenigde Staten gelanceerd.

Nike heeft in Amerika een sneakerabonnement voor kinderen ontwikkeld, zo is te lezen op Reuters. Deze ‘Nike Adventure Club’ richt zich op kinderen van twee tot tien jaar en probeert zo de toenemende concurrentie een stap voor te zijn. Binnen het abonnement zijn er drie mogelijkheden: vier paar sneakers per jaar voor twintig dollar per maand, zes paar voor dertig dollar per maand of twaalf paar voor vijftig dollar per maand.

Converse

Er kan gekozen worden uit een selectie van rond de honderd sneakers, waaronder ook schoenen van Converse. De doos wordt gepersonaliseerd met de naam van het kind en een gids met ideeën voor activiteiten. Wanneer sneakers niet goed passen of als kinderen de schoenen toch niet mooi vinden, kunnen ze worden geretourneerd. Nike zegt dat de schoenen gedoneerd of gerecycled worden.

Concurrentie

Nike wil met de nieuwe abonnementsformule zijn klanten steviger aan zich binden. Het label krijgt nu te maken met hevige concurrentie van zowel Adidas, Reebok als Fila. "De grootste uitdaging van de formule was om ouders te helpen de juiste schoen te vinden voor kinderen met constant groeiende voeten, zonder dat ze daarvoor naar de winkel hoeven te komen én zonder een hele reeks retourzendingen", vertelt projectmanager Dave Cobban tegen Reuters.