Myomy Do Goods haalt €500.000 op voor circulaire groeiplannen

Amsterdam, 7 juni 2019 12:30 | Wilke Wittebrood

Myomy Do Goods heeft met een crowdfundingcampagne €500.000,- aan groeikapitaal opgehaald. Met dit geld wil het duurzame tassenmerk de internationale en circulaire ambities realiseren.

Myomy Do Goods heeft €500.000 euro opgehaald met een crowdfundingcampagne op financieringsplatform Rabo&Crowd. Aanvullend verstrekt de Rabobank een financiering van €475.000 euro. Dat meldt het Nederlandse tassen- en accessoiremerk in een persbericht. Met dit geld wil oprichter Marja Baas haar internationale groeiplannen met Myomy als circulair modemerk realiseren, zo vertelde ze eerder in een interview met Schoenvisie.

Vertrouwen van investeerders

Particuliere beleggers konden via Rabo&Crowd, een initiatief van Rabobank en Nxchange, obligatieleningen aanschaffen. Het streefbedrag werd in ruim twee maanden tijd bereikt. Volgens Baas is dit een teken dat investeerders vertrouwen hebben in de missie van haar bedrijf: het transparant en eerlijk produceren van tassen die duurzaam, fairtrade én fashionable zijn. “Wij staan voor ondernemen vanuit het hart en handelen met liefde en respect voor mensen, dieren en de natuur”, zegt ze. “Onze inspanningen van de afgelopen jaren hebben hun vruchten afgeworpen en we zijn onze investeerders dankbaar voor het vertrouwen dat ze ons hebben gegeven.”

Economisch en duurzaam groeien

Myomy investeert het groeikapitaal in een vijfjarenplan waarin het merk zowel economische als duurzame groei wil realiseren. Deze zomer wordt de collectie uitgebreid met een duurzame tassenlijn voor mannen. Verder gaat Myomy de fairtrade tassen en accessoires stapsgewijs circulair produceren. Onderdeel daarvan is de introductie van nieuwe materialen, zoals champignonleer en gerecycled oceaanplastic. Verder doet Baas in samenwerking met de looierij onderzoek naar een compleet biologisch afbreekbare tas. Tegen Schoenvisie vertelde ze eerder dat dit binnen vijf jaar te realiseren is.

Beeld: Myomy Do Goods