Micam lanceert een sneakerevent voor consumenten

AMSTERDAM, 12 februari 2019 17:21 | Tessa van Glabbeek

De Milanese schoenenbeurs Micam komt in september 2019 met een business-to-consumer sneakerevent genaamd Plug-Mi.

In september 2019 lanceert de Milanese beurs Micam een business-to-consumer sneakerevent onder de naam Plug-Mi. Dit werd bekendgemaakt tijdens een persconferentie op de beurs op 11 februari 2019. Het event is geïnspireerd op het Amerikaanse ComplexCon.

Ceo Tommaso Cancellara zegt tijdens de persconferentie: “We willen de sneakercultuur omarmen. Op een dag hopen we de helft te worden van wat ComplexCon is, maar we richten ons meer op de Europese stijl. Hier zijn sneakers klassieker, veel made-in-Italy bedrijven maken steeds meer sneakers.”

De afgelopen editie van Micam, die van 10 tot en met 13 februari plaatsvond, had 1304 exposanten, waarvan 755 Italiaans. Andere grote herkomstlanden zijn Spanje, Portugal, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Brazilië en Frankrijk.