In beeld: dit was de eerste segmentatiedag van Cast

AMSTERDAM, 29 januari 2019 12:48 | Tessa van Glabbeek

Op donderdag 24 januari 2019 vond de eerste segmentatiedag plaats in Cast. Het schoenencentrum trapte af met het segment sport.

Beeld: Cast

De eerste segmentatiedag bij Cast zit er op. Op donderdag 24 januari 2019 presenteerden zo’n 35 sportmerken hun collecties op de vernieuwde beursvloer. De organisatie is positief, ondanks de tegenvallende bezoekersaantallen. “De vernieuwde opzet en look zag er super uit. De opkomst had hoger moeten zijn, maar met een nieuw event moet dat altijd groeien”, zegt Martijn Smits van Kswiss in een persbericht van Cast.

Nieuwe bistro

Rob de Boer van Caterpillar is ook tevreden over de beursdag: “Ik heb nagenoeg alle winkeliers gesproken. Ze komen specifiek voor dit segment en dat merk je. De beursvloer is aanzienlijk jonger en hipper gemaakt en de bistro is een mooie toevoeging voor de beleving.” Op de looproute naar de beursvloer is de nieuwe Bistro te vinden. Exposanten kunnen hier tijdens de beurzen en open dagen een kop koffie drinken en borrelen met elkaar of met klanten en winkeliers kunnen dankzij de afgeschermde ruimte hun orders verwerken.

Cast&Kids

De eerstvolgende segmentatiedag is op 4 februari 2019. Dan zullen de exposanten met collecties voor kinderen verhuizen naar de beursvloer op niveau 1. Samen met gastexposanten zijn er collecties van zo’n 45 merken te bekijken. De merken die er staan zijn als volgt:

  • Aigle
  • Angulus
  • Aqua
  • Beberlis
  • Bergstein
  • Braqeez
  • Bo-Bell
  • Bunnies Jr.
  • Camper kids
  • Clarks
  • Ciao Bimbi
  • EB Shoes
  • Fabienne Chapot petit
  • Freesby
  • Geox
  • Giesswein
  • Giga
  • Hip
  • Hugo Boss
  • Hummel
  • Igor
  • Jochie International
  • Kanjers
  • Karl Lagerfeld
  • Koel4kids
  • LaSiesta
  • LeBig
  • Lowa
  • Lunella
  • Moa
  • Moonboot
  • New Balance
  • Olang
  • Piedro Kids
  • Piedro sport
  • Pinocchio
  • Replay
  • Simone Mathieu
  • Skechers
  • Shabbies Kids
  • Twinset
  • Vingino
  • Victoria
  • Wild
  • Woden

Op de website van Cast kun je een actueel overzicht vinden van de merken die er op 4 februari aanwezig zijn. Cast&Kids is de tweede segmentatiedag. De andere segmentatiedagen zijn op 18 februari (Cast&Fashion) en 4 maart (Cast&Comfort). Voor deze dagen kunnen online tickets worden besteld. Naast de segmentatiedagen is er ook de driedaagse beurs Buy & Bloom, va 24 tot en met 26 februari.

Bekijk hieronder een impressie van Cast&Sport:

cast sport 24-01-19 (8)

cast sport 24-01-19 (12)

cast sport 24-01-19 (14)

cast sport 24-01-19 (11)

cast sport 24-01-19 (6)

cast sport 24-01-19 (1)

cast sport 24-01-19 (2)

cast sport 24-01-19 (13)

cast sport 24-01-19 (5)

cast sport 24-01-19 (15)

cast sport 24-01-19 (16)