Cast gaat beurzen segmenteren, Buy&Bloom en Brandnew gaan samen

AMSTERDAM, 6 november 2018 10:00 | Tessa van Glabbeek

Vanaf 2019 worden de beurzen in Cast in segmenten aangeboden. Daarnaast worden de beurzen BrandNew en Buy&Bloom samengevoegd.

Vanaf het komende beursseizoen (herfst-winter 2019-2020) wordt er in Cast een verandering doorgevoerd. Ze verdelen het beursaanbod in vier groepen: sport, kids, fashion en comfort. De beurzen zijn vanaf dan meer op segmentatie gericht.

Elk segment krijgt zijn eigen beursdag en op deze vier dagen zijn alle showrooms geopend van wie het assortiment aansluit op het betreffende segment. Tijdens deze vier dagen zijn er ook gastexposanten aanwezig.

Daarnaast worden de beurzen BrandNew en Buy&Bloom samengevoegd. Deze driedaagse beurs vindt komend seizoen plaats van 24 tot en met 26 februari.

De segmentatiedagen hebben de volgende data:

  • Donderdag 24 januari: Sport
  • Maandag 4 februari: Kids
  • Maandag 18 februari: Fashion
  • Maandag 4 maart: Comfort

Marijn Verschure vertelde eerder aan Schoenvisie over het samenvoegen van de beurzen en de segmentatiedagen: “Onder mijn voorganger is al doorgevoerd dat we volgend seizoen van twee beurzen naar één grote beurs gaan, zoals de ISLN vroeger. We willen duidelijker gaan segmenteren op de vier belangrijkste productgroepen: sport, fashion, comfort en kids. Per beursdag zal een van deze thema’s worden uitgelicht.” Lees het hele interview met Marijn Verschure in het online magazine van Schoenvisie.