Kijken: Bulaggi viert 50-jarig bestaan met Celebrate-collectie

AMSTERDAM, 8 maart 2019 10:00 | Wilke Wittebrood

Het Nederlandse tassenmerk Bulaggi bestaat in 2019 vijftig jaar en lanceert daarom een speciale feestlijn, de Celebrate-collectie. We spraken directeur-eigenaar Annemarieke Schouten-Walraven voor de nieuwe editie van Schoenvisie. “We hebben het toch maar mooi voor elkaar gekregen met z’n allen.”

Schoenvisie #3 van 8 maart 2019 is vandaag verschenen. In deze editie lees je een groot interview met Annemarieke Schouten-Walraven (50), directeur-eigenaar van tassenmerk Bulaggi. Het familiebedrijf bestaat in 2019 vijftig jaar en lanceert dit voorjaar een speciale lijn om dat te vieren. Schouten-Walraven: “Ik ben zo ontzettend trots op waar we vandaag staan met het merk Bulaggi. Ik heb het bedrijf natuurlijk van kleins af aan zien groeien en bloeien en heb Bulaggi door mijn aderen stromen. Ik bouw samen met mijn team aan een merk dat ook de komende 50 jaar kleur gaat geven aan het leven van onze vrouwelijke fans.”

Namen van teamleden

De prints zijn one-of-a-kind en speciaal ontworpen voor de feestelijke lijn. Alle series binnen de Celebrate-collectie hebben de naam gekregen van een teamlid van Bulaggi: Elise (e-commerce), Lobke (design), Marcella (marketing & communicatie), Sabrina (sales & export), Mirjam (sales NL), Annemarieke (directeur-eigenaar) en haar moeder Beatrix (medeoprichter). In het interview in Schoenvisie #3 legt Schouten-Walraven uit waarom: “Dat we Bulaggi’s 50-jarig bestaan dit jaar kunnen vieren, zie ik echt als een gezamenlijke prestatie. We hebben het toch maar mooi voor elkaar gekregen met z’n allen.”

Terug in de familie

Voor Bulaggi is het helemaal niet zo vanzelfsprekend om het jubileumjaar als familiebedrijf te kunnen vieren. Het merk werd in 1969 opgericht door Wim en Trix Walraven, wisselde in 2014 van eigenaar en ging niet lang daarna onverwacht failliet. Schouten-Walraven kocht Bulaggi in 2016 als tweede generatie terug en is vastbesloten de vroegere plek in de markt terug te veroveren. “Bulaggi is als een zusje voor me. Ik ben heel blij dat het merk weer in de familie is.”

De lente-zomercollectie ‘Celebrate’ wordt vanaf midden maart uitgeleverd bij de winkelier. Kijk alvast mee naar de eerste beelden:

30760_99-A

30765_64-A

30767_30-A

 

30761_99-A

30769_10-A

30770_46-A

30764_99-A

30769_66-A

30774_10-A

30772_46-A