Bol.com breidt aanbod schoenen fors uit met nieuwe partners

AMSTERDAM, 12 maart 2019 15:39 | Tessa van Glabbeek

Webwinkel Bol.com heeft het schoenenassortiment de afgelopen maanden verviervoudigd. Daarvoor werkt het online warenhuis samen met een aantal grote namen uit de schoenenbranche.

Online webwinkel Bol.com heeft zijn schoenenassortiment de afgelopen maanden flink uitgebreid, het aanbod is verviervoudigd. Daarnaast brengt de webshop schoenen extra onder de aandacht op de homepage. De collectie wordt gevuld door onder andere Omoda, Van den Assem en VanHaren, zo schrijft Twinkle. Eerder waren Ziengs en het Belgische Torfs al partners van de online gigant.

Niet nieuw

Schoenen op Bol.com zijn niet nieuw, de site biedt al zo’n vijf jaar kinder- en sportschoenen aan. Inmiddels is er meer aanbod dan dat; op de site zijn 141.760 artikelen te vinden in de categorie schoenen: van sandaaltjes tot enkellaarzen. De winkel verkoopt meer modieuze items; onder andere pyjama’s, riemen, lingerie en tassen.

Logische uitbreiding

Het Nederlandse bedrijf kiest naar eigen zeggen altijd voor ‘logische uitbreidingen’ van het assortiment. Een aanvulling van broeken en truien zou niet onlogisch zijn. Woordvoerder Roos Franssen legt aan Twinkle uit: “We zijn voor nu heel blij dat we door deze samenwerking met nog meer partners, het platform verder kunnen uitbouwen en de bestaande categorie verder kunnen uitbreiden. Een stap breder dan dat is niet aan de orde.”

Over Bol.com

Het Nederlandse bedrijf Bol.com werd in 1999 opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. De webwinkel opereert in Nederland en België en is sinds 2012 in handen van Ahold. Bol.com is aanvoerder van de Twinkle100 en ontving in haar bestaan meerdere awards.