Binnenkijken: dit is Nike’s innovatieve winkelconcept in Shanghai

Amsterdam, 11 oktober 2018 11:00 | Margreet Anches

Onlangs opende Nike in Shanghai diens eerste ‘House of Innovation’. Een veelzijdige winkelformule die voorzien is van de laatste retailsnufjes. Het activewearmerk biedt een blik op het nieuwste paradepaardje.

Shanghai 001, ook wel het ‘House of Innovation’ genoemd is Nike’s nieuwste winkelconcept. Het merk biedt binnen vier verdiepingen en 41.150 vierkante meter een combinatie van de belangrijkste vernieuwingen en gepersonaliseerde en digitale winkelervaring. Hierbij zet de onderneming hoog in op interactie met de klant en verregaande service. Zo kunnen NikePlus-leden één-op-één met een ontwerper hun schoen customizen. Deze klantengroep heeft ook de mogelijkheid tot styling of een sessie met een van de ‘winkel-atleten’, om producten uit te testen. Bijzonder is verder dat Nike in deze vestiging ‘hyperlokale’, unieke producten aanbiedt, die in geen enkele andere winkel verkrijgbaar zijn. Daarnaast kunnen klanten lezingen, workshops en digitale trainingssessies volgen. 

 

 

6

1

2

3

4

7

8