Adidas strikt Beyoncé als creatief partner

AMSTERDAM, 5 april 2019 13:39 | Tessa van Glabbeek

Sportmerk Adidas en Beyoncé gaan een samenwerking aan waarbij de popster eigen schoenen- en kledingcollecties gaat uitbrengen.

Beyoncé treedt toe tot de ‘Adidas-familie’ als creatief partner. Dat meldt het Amerikaanse sportmerk in een persbericht. De popster zal eigen schoenen- en kledingcollecties voor Adidas ontwikkelen. Ook wil ze haar merk Ivy Park onder de vlag van het sportbedrijf herlanceren. Beyonce’s beheermaatschappij Parkwood werkte voor Ivy Park eerder samen met Topshop, maar dat partnerschap werd in november vorig jaar beëindigd.

“Dit is de samenwerking van mijn leven voor mij”, laat Beyoncé weten. “Adidas heeft enorm veel succes gehad bij het verleggen van creatieve grenzen. We delen een filosofie waarbij creativiteit, groei en sociale verantwoordelijkheid vooropgesteld worden in het bedrijfsleven. Ik kijk er naar uit om Ivy Park te herlanceren en uit te breiden op wereldwijde schaal.”

De samenwerking zal veel nieuwe producten uitbrengen, van sportartikelen tot lifestyle-items. Storytelling zal de basis worden voor zowel de collectie van de popster met Adidas als de herlancering van haar merk Ivy Park. Met de samenwerking zet Beyoncé haar reis voort als een van de eerste zwarte vrouwen die de enige eigenaar is van een athleisuremerk.