Tamaris derde bij Duitse Best Brand Awards

AMSTERDAM, 28 februari 2011 08:00 | Geraldien Prud'homme

Voor het eerst heeft een schoenenmerk bij de Best Brand Awards in Duitsland de top tien bereikt. Duitse retailers beoordeelden 12.000 merken en Tamaris eindigde daarbij op de derde plaats.

Tijdens een gala in het Bayrischer Hof hotel in München werden op 9 februari 2011 de winnaars van de Best Brands Awards 2011 bekendgemaakt. Er werd door 450 mensen uit de Duitse retailbranche gestemd. De avond werd gepresenteerd door Matthias Opedenhövel en er waren optredens van Sir Bob Geldof als spreker en de zangeres Kim Wilde.

De 12.000 genomineerde merken werden beoordeeld op economisch succes en aantrekkelijkheid. In de categorie 'het beste groeiende merk'  werd Tamaris alleen verslagen door Apple en LG. Opvallend is dat dit jaar voor het eerst een schoenenmerk in de top tien is geëindigd.

Bewijs
De award is voor Tamaris een bewijs van hun economische succes en verkoopstrategie. Na het winnen van de OWL marketing award en de goede resultaten in de Brigitte Communication Analysis in 2008 en 2010 ziet het merk deze derde plaats bij de Best Brands Awards als een bevestiging dat ze succesvol op weg zijn om het nummer 1-consumentenmerk te worden.

Volgens Tamaris dankt het merk dit resultaat aan het constante management, dat nu al acht jaar hetzelfde is. Het merk zegt voor eerlijke consumentenreclame te kiezen door in hun campagnes slechts de schoen tegen een witte achtergrond in hun campagnes te presenteren.

Bijzonder erkenning
"We zijn erg blij met deze award in de lijst van beste internationale merken," reageert Jens Beining, ceo van Wortmann Schuh-Holding KG. "Het is een bijzondere erkenning voor Tamaris als merk, maar vooral voor ons team dat elke dag hard werkt om het merk zo goed mogelijk op de markt te zetten."