Wortmann plust in najaar 2014/2015

amsterdam, 3 maart 2015 11:19 | Tessa van Glabbeek

Wortmann Schuh-holding, onder andere bekend van het merk Tamaris, mag een groei van 1,1 procent in de omzet noteren voor het afgelopen herfst-winterseizoen 2014/2015.

De omzet van het Duitse schoenenconcern Wortmann, onder andere bekend van de merken s.Oliver Shoes, Marco Tozzi, Jana, Caprice en Tamaris, groeide in de periode van 1 juni tot en met 30 november 2014, met 1,1 procent. De najaarsomzet groeide van 498,6 miljoen in 2013 naar 504,1 miljoen in 2014.

Nederland

Voornamelijk Nederland deed het goed. Samen met Frankrijk en Polen toonden zij zich sterk positief als exportmarkt. Rusland liep het meest terug in de omzet en ook Oekraïne voldeed niet aan de verwachtingen.

Voor het totale boekjaar 2014/2015 gaat Wortmann uit van een lichte omzetplus naar ongeveer 1018 miljard euro.

Boekjaar 2015/2016

Over het komende boekjaar kan Wortmann nog niet veel zeggen. “Het komende boekjaar 2015/2016 is zeer moeilijk in te schatten op grond van diverse, actuele, met grote onzekerheid verbonden invloedsfactoren” zegt het bedrijf in een persbericht: “Politieke en economische ontwikkelingen in Oekraïne, Rusland en Griekenland, evenals de sterkte van de Amerikaanse dollar kunnen voor schommelingen zorgen.”