Omoda stapt over op nieuw system om e-commerce te verbeteren

Amsterdam, 26 februari 2018 12:12 | Tessa Bentvelsen

Ook online wil Omoda de klant alle service bieden die gewenst is. Daarom is de keten gestart met de migratie naar het e-commerce platform Commerce Cloud. De webshop moet op deze manier een stuk persoonlijker worden.

Half maart 2018 stapt Omoda over van Xsarus naar Salesforce Commerce Cloud. De website blijft hierdoor visueel gezien grotendeels hetzelfde, maar het vinden en filteren van modellen zal een stuk makkelijker en sneller gaan. Een zelflerend algoritme genaamd Einstein helpt met het zoeken naar het perfecte paar, bijvoorbeeld op basis van surf- en koopgedrag van (soortgelijke) klanten. Op deze manier krijgt iedere klant een persoonlijke website te zien. Ook de beleving in de mobiele app wordt geüpdatet.

“De overgang naar Commerce Cloud biedt ons een stabiel en dynamisch platform waarmee we toekomstbestendig zijn”, laat Gertie Bin, e-commercemanager bij Omoda, via een persbericht weten. “De shop wordt vanuit mobile first gedachte opgebouwd, dit gecombineerd met de Einstein module van Salesforce zorgt ervoor dat de klant straks de meest optimale klantervaring zal hebben.”