Nieuwe eigenaar voor tassenmerk Bulaggi

Amsterdam, 27 januari 2014 08:00 | Door de redactie

Het Nederlandse tassenmerk Bulaggi en het moederbedrijf Arwa bv hebben sinds 22 januari 2014 een nieuwe eigenaar: Dick Tijssen. Het team blijft hetzelfde.

Voorheen was ondernemer Dick Tijssen actief in verschillende nationale en internationale groothandels. Als eigenaar van Bulaggi betreedt hij voor het eerst de modewereld. “Mijn doel is om het merk Bulaggi nationaal en internationaal nog sterker te positioneren en verder uit te bouwen”, aldus Tijssen. “Ik denk daarbij aan assortimentsverbreding en –verdieping. Maar eerst ga ik mijn ideeën delen met medewerkers, afnemers en leveranciers en luisteren naar hun visie en wensen.”

Reden verkoop
Over de reden voor de verkoop van het tassenmerk zegt voormalig eigenaar Arjan Walraven: “Al geruime tijd merkte ik dat ik bij Arwa niet op de goede plek zit. Hoewel het bedrijf na al die jaren als een zusje voelt voor mij, gaat het leiden ervan ten koste van mijn gezondheid. De medewerkers en het merk Bulaggi verdienen een eigenaar die zich met hart en ziel kan inzetten.”

Zomercollectie 2014
De eerste collectie die Tijssen op de markt brengt is de Spring Summer Flash! 2014 met veel metallics, studs en prints. In de collectie keren de shopper, frame bag, hobo en de rieten mand terug. De nieuwe eigenaar laat weten dat de nieuwe lijn binnenkort op alle internationale beurzen in Europa wordt getoond.

Over Bulaggi
Arwa bv werd 45 jaar geleden opgericht door Trix en Wim Walraven. Zij ontwikkelden het tassenmerk Bulaggi. In 2007 werd de leiding van het bedrijf overgedragen aan zoon Arjan Walraven.

De producten van Bulaggi zijn in Europa verkrijgbaar in de betere lederwaren- en schoenenzaken, boetieks, parfumeriewinkels, accessoires- en damesmodezaken. Vier keer per jaar brengt het tassenmerk een nieuwe collectie op de markt. Alle collecties zijn uit voorraad leverbaar. De verkoop vindt plaats via een internationaal netwerk van agenten, importeurs, distributeurs en groothandelaars.