De beste etalages van Nederland in 2013

Amsterdam, 25 maart 2014 08:00 | Door de redactie

De acht genomineerden voor de Etalage van het Jaar-verkiezing zijn bekend. Zij maken kans op de titel 'Etalage van het jaar 2013’.

Het Amsterdamse decoratie- en etalagebedrijf Frans Beekwilder organiseert de jaarlijkse verkiezing voor de mooiste etalage. Een internationale vakjury heeft uit 200 inzendingen de acht beste etalages van 2013 gekozen.

De jury bestond uit:
- Britta Hall, retail marketingmanager van Hunkemöller
- Scott Walker, visual merchandise manager van River Island
- Esther van Geffen, manager visual van de Bijenkorf

Humor
“Om echt op te vallen in de winkelstraat is het belangrijk dat de etalage naar een hoger niveau wordt getild, gebruik humor en zet iets neer wat de consument niet verwacht. Storytelling in combinatie met een goede productfocus is essentieel voor een goede etalage”, meldt de jury.

Genomineerden
Uit alle inzendingen zijn zestig kanshebbers gekozen. Daaruit heeft de vakjury de acht beste etalages genomineerd voor de titel ‘Etalage van het jaar 2013’:

- Gijsen Optiek, Sittard: Hangende Kerstboom met brillen (Harrie v Eysden)
Thema Kerst natuur met strakke display look.
Hangende kerstboom met brillen

- De Rode Winkel, Utrecht: Jeansetalage (Designing Haaker)
Denim Atelier – Sfeerimpressie van hoe een Denim atelier er uit zou kunnen zien.
De rode winkel Utrecht

- Woods, Deventer: Regenetalage
Herfst etalage met paraplu’s.
Woods Deventer

- Lutz, Vinkeveen: Etalage met stoelen (Han Blankestijn)
De belevenis naar binnen toe | Van binnen naar buiten.
Lutz Vinkeveen

- Men at work, Best: Etalage met fietsthema (Stefan van der Vijgh)
Spring in je toffe outfit op je fixed gear bike en explore the world in style.
Men At Work fietsthema

- Wereldwinkel, Purmerend: Vogels en kerstballen (Swembroek Visual Display)
642 kerstballen en 45 vogeltjes die eruit kruipen of al vrolijk rondvliegen in dit geboortefeest.
Wereldwinkel Purmerend

- Konijnendijk Mode, Oud Beijerland: Jeans met neon-dipdye (Buro Beerbaum)
Het concept van de Dip-Dye etalage is geïnspireerd op een oude industriële verffabriek.
Buro Beerbaum

- Wild Store, Hoeven (Emmy de Wildt)
Doelstelling was om te laten zien dat Wild Store en hun service gerichte medewerkers, met nieuwe kleding en schoenen, aan je imago werken. 
Wild Store

Stemmen

Het publiek bepaalt wie de de 'Etalage van het jaar 2013'-verkiezing wint door te stemmen op hun favoriete etalage. Tot en met 7 april 2014 kunnen consumenten online hun stem uitbrengen. Onder de deelnemerrs wordt een shoppingweekend voor twee personen verloot.