Nieuwe advertenties voor retailers op Facebook

amsterdam, 18 juni 2014 10:00 | Suzanne van Duijn

Retailers die op Facebook adverteren kunnen straks met één advertentie meerdere producten aan de consument tonen. Dit moet zorgen voor meer clicks naar een webshop.

Sociaal netwerk Facebook lanceert binnenkort een nieuwe mogelijkheid voor retailers om te adverteren. Met de ´multiproduct ad´ hoeven webwinkeliers minder gericht te adverteren, omdat er meerdere producten kunnen worden getoond. Vaak is immers onduidelijk wel product consumenten zal laten doorklikken naar de webshop.

Alles voor de kliks
De ´multiproduct ad´ werd begin juni 2014 gepresenteerd tijdens de Internet Retailer Conference and Exhibition (IRCE) in Chicago.

Nicolas Franchet, Facebook-executive, vertelde er dat de nieuwe advertentiemogelijkheid doet denken aan een selectie producten die in een webshop vaak worden getoond als ‘producten die je misschien ook leuk vindt’. Alles om de consument sneller te laten doorklikken om zo het rendement van een advertentie te verhogen.

De nieuwe advertentiemogelijkheid zal eind juli 2014 beschikbaar zijn voor retailers wereldwijd.