De Bijenkorf breidt aanbod luxe schoenen- en accessoiremerken uit

amsterdam, 20 april 2016 12:56 | Wilke Wittebrood

De Bijenkorf in Amsterdam opent in de tweede helft van 2016 de ‘grootste luxe afdeling van de Benelux’. De accessoire afdeling op de parterre wordt volledig vernieuwd en uitgebreid en er worden nieuwe schoenenafdelingen voor mannen en vrouwen geopend. Een overzicht van de merken en shop-in-shops die aan het portfolio zijn toegevoegd.

Het warenhuis laat in een persbericht weten ‘de grootste luxe shopping beleving van de Benelux’ neer te willen zetten. In augustus en september openen op de eerste, tweede en derde etage nieuwe designermode- en schoenenafdelingen voor mannen en vrouwen. Ook de benedenverdieping krijgt een upgrade. De accessoires afdeling wordt vergroot en het aanbod wordt uitgebreid. Zo worden de categorieën ‘Zwitserse horloges’ en ‘luxe sieraden’ toegevoegd.

Schoenenafdeling vrouwen: 'grootste van de Benelux'

De vernieuwde schoenenafdeling voor dames bevindt zich op de derde etage. Met een oppervlakte van 1300 m² is dit volgens het warenhuis de ‘grootste schoenenbestemming van de Benelux’. Het aanbod bestaat uit meer dan 65 merken, waaronder zestien sneaker labels.

Nieuw op deze afdeling zijn: Adidas by Rick Owens - Alexander McQueen - ATP - Axel Arigato - Catarina Martins - Chiara Ferragni - Diadora - Dsquared - Gucci - Kendall & Kylie - Maison Martin Margiela - Philipp Model - Tom Ford.

Schoenenafdeling mannen: uitgebreid sneakerconcept

Op de eerste etage van het warenhuis komt een herenschoenenafdeling van 500 m², met onder andere een uitgebreid sneakerconcept. Hier zijn meer dan zestig merken te vinden - van lokale sneakermerken tot grote, internationale labels.

Nieuw op deze afdeling zijn: Adidas x Rick Owens - Alexander McQueen - Bottega Veneta - Dsquared - Lanvin - Philip Model - Puma x McQueen.

Daarnaast openen Jimmy Choo (vrouwen), Salvatore Ferragamo (vrouwen), Gucci (mannen) en Tod’s (vrouwen en mannen) shop-in-shops op de schoenenafdelingen. Voor deze merken zullen dit de eerste shop-in-shops in de Benelux zijn.

Bijenkorf Schoenenafdeling-2

Accessoire afdeling: vernieuwd en uitgebreid

De accessoire afdeling op de parterre wordt volledig verbouwd en opnieuw uitgevoerd in materialen als wit marmer in combinatie met bronskleurig staal. De Beurs- en Damrak entrees worden vergroot en volledig in glas uitgevoerd en de gevel aan het Beursplein vervangen door een glazen pui. Op die manier moet er meer verbinding tussen binnen en buiten ontstaan. De nieuwe categorieën – Zwitserse horloges en luxe sieraden – worden op een eigen afdeling van 500 m² gepresenteerd. Op deze afdeling openen shop-in-shops van Tiffany & Co. en Cartier.

Nieuw zijn:

Lederwaren: Alexander McQueen - Anya Hindmarch - Coach - Loewe - Meli Melo - Smythson - Tom Ford - Want Les Essentials.

Fine watches & jewellery: Baume & Mercier - IWC - MontBlanc - Omega - Tudor.

Horloges: Frederique Constant.

Sieraden: Alex Monroe - Alexander McQueen - Astley Clarke - Gucci.

Zonnebrillen: Alexander McQueen - Boucheron - Dita - Pomellato - Saint Laurent - Stella Mccartney - Tory Burch.

De bestaande shop-in-shops van Louis Vuitton, Hermès, Salvatore Ferragamo en Gucci worden vernieuwd en vergroot. Nieuw zijn de shop-in-shop-concepten van Bottega Veneta, Dior, Prada en Céline.