Trenddag

Logo Trenddag 2018061118


Laat je inspireren door onder andere Christine Boland en Jan Agelink

Het nieuwe inkoopseizoen voor najaar 2019-2020 nadert snel. Alvast weten wat de belangrijkste trends worden? Kom dan naar de Trenddag op dinsdag 6 november 2018 in het Textielmuseum in Tilburg! 

Welke maatschappelijke ontwikkelingen moeten we zeker in de gaten houden? Wat zijn de belangrijkste mode-, design-, kleur-, vormen en materiaaltrends die we daardoor gaan zien in het najaar van 2019-2020? En waarom is de mix van mens en moderne technologie zo essentieel? Maar ook: hoe houd je je winkel steeds weer verrassend? Tijdens de Trenddag van Textilia, Schoenvisie en Bengels word je helemaal bijgepraat en geïnspireerd door onze gewaardeerde trendforecasters Christine Boland en Jan Agelink. De ervaren retailspecialist Carin Frijters geeft praktische tips en tricks over hoe je als retailer op een betaalbare manier verrassend kan blijven en zo het verschil kan maken. Daarnaast is er uiteraard de mogelijkheid om de locatie – het TextielMuseum in Tilburg – beter te leren kennen.
 

  inschrijven-icoon 

Kom ook op dinsdag 6 november 2018 en laat je inspireren. 

Facing 2020 christine boland afbeelding home trenddag 

Sprekers

       Christine

Christine Boland, trendanalist vrouwenmode

We kijken vooruit naar 2020 en zien dat de grens tussen virtual reality en onze dagelijkse realiteit nagenoeg verdwenen is. Sterker nog, artificial intelligence en de mens gaan steeds meer in elkaar over en juist in dat overlappende gebied ontstaat een nieuwe vormentaal. Christine Boland vertelt in haar presentatie hoe technologie, artificial intelligence, menselijke fantasie en creativiteit samensmelten tot mooie dingen. Al met al een enorme bron van inspiratie want artificial intelligence, indien goed toegepast, verdringt de menselijke creativiteit niet, maar versterkt het juist. Christine laat aan de hand van heldere en inspirerende trend stories zien, waarin ongekende ingrediënten samenkomen en heel veel nieuwe mogelijkheden ontstaan.

Jan Agelink spreker foto 2018

Jan Agelink, trendforecaster footwear

Humanual, de presentatie van Jan Agelink laat zien dat in dit technologietijdperk menselijkheid er zeker nog toe doet. De interesse voor emotie, intuïtie en instinct groeit in de maatschappij. Ook in design en mode wordt het alledaagse, menselijke aspect geherwaardeerd. Inclusiviteit en diversiteit spelen hierbij een rol, net als hyperrealisme en het hebben van een eigen stijl, met alle imperfecties of eigenaardigheden van dien. Jan vertaalt deze ontwikkelingen naar de actuele schoenentrends, met aandacht voor nieuwe neusvormen, silhouetten, kleuren, materialen en details.

Carin Frijters spreker foto

Carin Frijters, retailexpert

Steeds weer opnieuw verrassend zijn. Hoe doe je dat met jouw winkelconcept? Ook belangrijk: hoe houd je dit haalbaar en betaalbaar? En bestaat ‘de beleving’ eigenlijk wel? Met welke touchpoints maak je nu eigenlijk echt het verschil binnen de klantreis? Dit is slechts een voorproefje van het inspirerende en praktijkgerichte verhaal van Carin Frijters, oprichter van retailadviesbureau CF retail en auteur van de boeken Prikkel de Koopknop en het praktische vervolg hierop, RetailTheater.