TOP

75 jaar Durea: Van Drunen Schoenfabriek viert feest met winkeliers

Van Drunen Schoenfabriek laat het 75-jarig bestaan van hun bekendste merk, Durea, niet ongemerkt voorbij gaan en vierde dat feestje op 22 mei met de winkelier.

Beeld: Jasper Loeffen

Van Drunen Schoenfabriek nodigde ruim tweehonderd retailers uit voor het jubileumfeest van Durea in de industriële Noordkade in Veghel (Noord-Brabant). Eigenaren Gerard-Jan van Blokland en broers Maarten en Remco van Drunen, samen de vijfde generatie, blikten tijdens de dag terug op het 75-jarig bestaan van Durea en ontvouwden hun plannen voor de toekomst. Digitalisering en verduurzaming zijn belangrijke speerpunten.

Sleuteljaar

2022 was in dat opzicht een sleuteljaar. Van Drunen Schoenfabriek lanceerde een Durea-consumentenplatform, waaraan de voorraden van verschillende dealers gekoppeld zijn, en besloot de CO²-uitstoot van de productie te gaan compenseren. Ontwikkelingen waarin de aanwezige winkeliers tijdens de viering werden meegenomen. Al was het niet puur en alleen schoenen wat de klok sloeg: zo stond er ook een inspiratiesessie van ‘motivational speaker’ en cabaretier Jaap Bressers op het programma.

Lees ook: Digitaal en duurzaam: zo werkt Van Drunen Schoenfabriek aan de toekomst

Passie en liefde

Dagvoorzitter Nathalie Bharos praatte de jubileumviering aan elkaar. Voor de meeste Durea-dealers een bekend gezicht; ze staat model in veel van de campagnes van het merk. “Van Drunen Schoenfabriek is een bedrijf waar mensen werken, die met veel passie en liefde al 75 jaar samen met hun winkeliers fantastische schoenen op de markt brengen”, blikt Bharos in een persbericht terug. “Dat gevoel sprak ook uit deze dag, waarop niet alleen een mooi jubileum werd gevierd, maar ook werd gesproken over de uitdagingen en kansen die samenhangen met het schoenenvak van produceren en verkopen.”