TOP

2022 is aangebroken: 4 vraagstukken die het nieuwe retailjaar gaan bepalen

2022 is aangebroken en na twee roerige coronajaren zal de schoenendetailhandel ook in dit nieuwe jaar voor de nodige uitdagingen komen te staan. Dat voorspelt Jos Voss, sectormanager retail en groothandel bij de Rabobank. Die vangt hij voor Schoenvisie in vier ‘puzzels’: wat worden de belangrijkste ontwikkelingen en hoe ga je daar als retailer mee om?
Foto: Arturo Rey via Unsplash 1. Hoe bereken ik de kostenstijgingen van mijn leveranciers door? “Corona heeft de toeleveringsketen volledig ontwricht. Leveranciers worden geconfronteerd met fabriekssluitingen, materiaaltekorten en containerprijzen die door het dak gaan. Problemen die weer bij de retail terechtkomen in de vorm van hogere prijzen. Daar ligt een uitdaging voor winkeliers, want hoe ga je daarmee om? Een deel van de oplossing kan zijn om meer op private label te focussen. Dan heb je namelijk meer knoppen om aan te draaien dan ‘prijs’ en kun je ook iets doen aan ontwerp en materiaalkeuze. Plus, je biedt je klanten

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de schoenenbranche lezen Schoenvisie. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.schoenvisie.nl

Neem een proefabonnement