TOP

2012 beste jaar ooit voor Ecco

De Deense schoenfabrikant Ecco draaide in 2012 het beste jaar ooit.

“Het jaar 2012 was een uitzonderlijk goed jaar voor Ecco“, aldus CEO van het bedrijf Dieter Kasprzak. “Dit hebben we zeker te danken aan iedereen die bij ons werkt, maar ook aan onze producten die heel succesvol blijken.”

Markten
Ecco ontwikkelde zich goed in de Aziatische en Noord-Amerikaanse markt. Ook de Europese markt groeide door. Kasprzak is tevreden met die (synoniem ontwikkeing). “De positieve ontwikkeling binnen de verschillende geografische markten heeft onze positie versterkt. Inmiddels zorgt de markt in Azie voor 24 procent van de totale omzet bij Ecco, terwijl dat aandeel in 2011 nog 20 procent was. In Noord-Amerika groeide het omzetaandeel met een procent naar 19 procent.

Producten
De vraag naar producten van Ecco zorgde ervoor dat het merk in 2012 uitgroeide tot het op drie na grootste golfschoenenmerk. Binnen de herencollectie scoorden vooral formele modellen goed. Bij de dames vielen de modellen uit de Sculptured-collectie vorig jaar`het meest in de smaak. Deze collectie bevat hakkenschoenen die toch comfortabel horen te zitten.

2013
Over de geplande cijfers voor 2013 wil het bedrijf nog niet al te veel kwijt. “Dit jaar zal de markt onzeker blijven en op veel plekken in de wereld heeft de economie het moeilijk.  Dit zou een negatief effect kunnen hebben op onze omzet”, zegt Michael Hauge Sørensen. De Chief Operating officer voorspelt daarom ook wat minder groei in 2013.