TOP

2011 was topjaar voor Gabor Footwear

Voor Gabor Footwear was 2011 het beste jaar in de geschiedenis van het bedrijf. Dat zei ceo van Gabor Footwear GmbH, Michael Klein, tijdens de presentatie van de Gabor-collectie voor herfst/winter 2012.

Zowel de verkopen in Duitsland, als die op de internationale markten stegen met dertien procent. In Duitsland zorgde dat voor een omzet van 46,3 miljoen euro, internationaal leverde de verkoop 18,7 miljoen euro op.

Omzetstijging
De omzet van de schoenenmerken Camel Active en Snipe stegen met 13 procent naar 65 miljoen euro. Het aantal verkochte paren steeg naar 1,4 miljoen stuks, een stijging van 3 procent ten opzichte van het voorgaande jaar.

Economie
De pre-orders die geplaatst zijn voor de zomercollectie 2012 van Gabor Footwear stegen in Duitsland met 3 procent, maar liepen in andere landen met 12 procent terug. De reden voor deze daling zijn de economische problemen van verschillende EU-landen waaronder Portugal, zo liet Michael Klein weten. Deze problemen zouden invloed hebben op de pre-orders van veel bedrijven.

Bread & Butter
Toch heeft het bedrijf goede verwachtingen voor de nieuwe herfst/wintercollectie van Camel Active. Volgens de directie zijn de vernieuwingen die in deze collectie zijn doorgevoerd tijdens Bread & Butter in Berlijn positief ontvangen.