Printen

Blind date bij een paar nieuwe schoenen

AMSTERDAM, 3 april 2012 14:30 | Geraldien Prud'homme

Toevoegen aan Mijn Schoenvisie

Alleenstaande Maleisische vrouwen kunnen bij het kopen van een paar nieuwe schoenen er een blind date bij krijgen.

De schoenenwinkel Shoes, Shoes, Shoes in de hoofdstad van Maleisië, Kuala Lumpur, werkt samen met het grootste datingbureau in Azië, Lunch Actually.

YiuLin Ung, eigenares van Shoes, Shoes, Shoes, zegt: "We zijn in Maleisië geen massamerk. Daarom proberen we in alles wat we doen 'out of the box' te denken."

Het concept:
1. Vrijgezelle mannen met een profiel op de datingsite kunnen uit alle schoenen die in de winkel verkrijgbaar zijn hun persoonlijke top twintig samenstellen.

2.  Daarna mogen ze aangeven hoeveel procent van de prijs ze voor de schoenen willen betalen. Als een vrouw in de schoenenwinkel beslist om een paar te kopen dat op het lijstje van de man staat, schenkt hij de vrouw een korting van minimaal 10 procent.

3. Via de winkelier geeft de vrouwelijke klant haar telefoonnummer aan de vrijgezel in kwestie. Zodat deze man de vrouw kan bellen voor een afspraakje.

Niet verplicht
Vrouwen die twee of drie paar schoenen kopen, hebben recht op hetzelfde aantal dates. Maar ze zijn uiteraard niet verplicht om uit te gaan met de onbekende man. 

Dezelfde schoenensmaak
Volgens Violet Lim, oprichtster van Lunch Actually, is dit concept een nieuwe en spannende manier om mannen en vrouwen aan elkaar te koppelen. "Shoes, Shoes, Shoes geeft vrouwelijke klanten iets extra's om naar uit te kijken. De zoektocht naar een leuk paar schoenen, kan uitmonden in een vriendschap of zelfs een nieuwe liefde. En dat allemaal op basis van dezelfde schoenensmaak."